Tavaly tavasszal bejárta az országos sajtót a hír, hogy valaki feljelentette az Országos Mentőszolgálatot, mert sérelmezte, hogy az egyik mentős ebédre hamburgert vásárolt egy budapesti, Szentendrei úti büfében. A panasz szerint a mentős hosszú percekig várakozott az ételért. Az Országos Mentőszolgálat azt írta, hogy az egész várakozás 1 perc 51 másodpercet vett igénybe, amit a mentő fedélzeti számítógépe is bizonyít.
Az Országos Mentőszolgálat főigazgatója végül maga reagált a panaszra, válaszában a tényeket elismerte, ugyanakkor megértést kért a frontvonalban dolgozó mentősök irányába, akik a jelenlegi terhelés mellett áldozatos munkát végeztek.
A szolgálatot teljesítő mentősök egyébként nem ellátás alatt vagy helyett, hanem a kórházból a mentőállomásra tartva álltak meg egy pillanatra. Mint kiderült, mire visszaértek, riasztás is kaptak, így még ebédjüket is csak jóval később tudták elfogyasztani.
Az Országos Mentőszolgálat egy, a napokban közzétett Facebook bejegyzésben számolt be arról a támogató összefogásról, amit rendkívül stílusosan Hambulancia névre kereszteltek.
„Jólelkű büfések, pizzériák, gyrososok, hamburgerezők álltak a mentők mellé és megalakultak a Hambulanciák. A feljelentő valószínűleg nem is sejtette, hogy milyen jót tesz az életmentőkkel, akik azóta már több mint kétszázezer alkalommal nyitották meg a kedvezményes, vagy ingyenes étkezést kínáló vendéglátóhelyek térképét, ami továbbra is elérhető a mentők honlapján. További jó étvágyat kívánunk!”